torsdag, februari 26, 2009

Torsdagens singel



Denna fick jag av Martin Palm, ja den berömda fotografen, när jag fyllde 19 år.
Singeln och en pipa.

Skivan var mest uppskattad då pipor inte gör tobaken rättvisa.

Dom va heta ett tag där runt 1990 Sven-Ingvars. Spelade på Hultsfreds stora scen. Mkt märkligt allting. Status Quo skulle också ha spelat så det var rena jevvla Kilafors på den festivalen. Men Status kom inte. Skönt det. Skitband. Posörer är va dom är

Jag minns mest från den festivalen att jag la mig o sov under bilen för jag inte orkade öppna dörren. Det och Mano Negra.

Men Sven-Ingvars med han bilalkisen, dom hade mest publik.

Hultsfred, den kallaste festivalen. Alla myggor. All sprit.
Ett år träffade vi en kille som gått i samma klass som Lena PH.
En tung Lassie.
Jag har köpt en Butthole Surferssingel där
Jag har hittat tre par av nån annans kalsonger under tältet

Jag har hört Motorhead, man satt i tältet två km bort o höll för öronen
O så Sven-Ingvars dåra

1 kommentar:

Jenny sa...

Ett litet rött paket är en hit! *vickar på rumpan och ler* /J