söndag, februari 08, 2009

The Assembly. Söndagens Singel



Vince Clarke är ett geni. Depeche Mode var som bäst när han var med. Yazoo är så otäckt underskattade att man blir arg.
Feargal Sharkey sjöng så man svimmade i låtar som Teenage Kicks o My Perfect Cousin i Undertones.

Att blanda dessa två kan bara bli briljant.
The Assembly blev liksom ingenting.
Skivan kom 83, blev en hit typ 84
En mkt liten hit


Detta är en av musikhistoriens stora gåtor. Detta är överjävligt svinbra.

Ja hade velat höra mer.

Särskilt med tanke på att Clarke bildade Erasure efter denna flop.

Jotuben är elak även här, men jag hittade en liveversion från måndagsbörsen.
Lyssna HÄR

Tror jag köpt singeln senare, minns inte när. Jag minns hur otroligt bra jag tyckte detta var. Måste ha gått i typ sexan. samma år som jag köpte min första skiva med soft Cell och mitt liv blev utstakat.
En gaypopkille i Norrland

Det är jag

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det är ju precis hur bra som helst!
"Love is just a door that's locked and there's no key"... Yeah!