måndag, februari 16, 2009

Måndagens Singel: LADOMIR!!!


Ladomir slog ner som en bom i Indie-Sverige 1987. Låten Inför Min Dom toppade Bommens Spränglista skitalänge.
Bandet var megastora i sin genre. Lite som Kent är idag. Fast Indie-scenen var mindre då. Mkt mindre

Skivan innehåller på B-sidan en synth-cover av Ebbas Beväpna Er. Skitbra tyckte jag då.

Bommen körde en Live med LAdomir och Nevskij Prospekt och jag hade det på band.


Kul att man nu kan höra låtarna på Ladomirs Späjs. Lyssna HÄR.
Det fanns inga gränser för hur stora dom skulel bli. Då försvann dom

För mig är deras musik så mkt 1987 att det tom klassar ut Blue For Two och Imperiets Rock´n´Roll e Död.

Jag jubbade på parkförvaltningen och hade lägenheten ensam i två veckor. Så guld det var. Preskriberat guld numera.

22 år sen. Sjukt ju.

Sommaren mellan nian o ettan på gymnasiet. Bara sol. Det var kul.

Ladomir kom tillbaka som Mazola PArty, dom gav ut en mkt underskattad skiva och sen försvann även dom. Efter att ha vart med i nå musikprogram på tevi med sin singel Allting är Du. Ett program som leddes av peter Wahlbeck och Blossom Tainton. Det kunde ju bara gå åt ett håll om man så säger.

Det var deep med Ladomir. Minns dom spelade på Hultsfred då 1987 och jag ville dit. Fast trummaskinen gick sönder fick jag veta sen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Beväpna er-covern är fortfarande bra.

Anonym sa...

så där mycket kan du bara inte minnas - har du googlat alltihopa? lalalaladomir

Konungen sa...

Jag har ett selektivt men gott minne

Anonym sa...

jag blir i alla glad över dessa goda minnen, man minns själv ett och annat, fast mer selektivt. /lalalalaibach