lördag, februari 28, 2009

Jan Josefsson

Det är ju alla tjänstemäns mardröm att den obehaglige med skägget plötsligt ska steppa in på ens rum.
Hans sätt att redigera och klippa om saker gör väl att man skulle få kicken snabbare än en humla landar på en ros.
Samtidigt är det reportaget om Göteborg han gjorde på 80-talet bland det bästa jag sett. Spårvagnsreportaget. Från Bergsjön till Örgryte. Man fick möta de rikas drömmar och de fattigas letargi.
Klasshat är nåt bra.

Ialla fall.

Idag är han programledare för Ring Så Spelar Vi
Det är uppenbart att detta är stort för Janne.
Han anstränger sig för att vara snäll och han hjälper alla som ringer. O jag tror att alla som kommer fram är skiträdda, det hade jag vart

Hade jag kommit fram hade jag låtsats att jag hade ett statarballejobb. Typ nåt i skogen.

Highwaymen var första låten idag. Kontryns supegrupp. Ganska bra.
Jag minns att jag brukade troget lyssna på Helen Perssons kontryradio i Radio Kristianstad.
en timme i veckan.
Kontry är bra

Den vackra damen sover. Tapeter skall upp. Jobba lite sk aman osså.
Kanske hinna plantera om.
Livet är stort kamrater

3 kommentarer:

Sleeping Cell sa...

Summa sumarum så tyckte jag ändå att Janne klarade jobbet galant idag.

Men visst hördes det att han ansträngde sig;)

Jenny sa...

Livet är i sanning stort. Dessutom är det sol! /J

Anonym sa...

Highwaymen är somma sommarum allt man behöver! Tänk en supergrupp grävande reportrar! Deras hit skulle heta "Lägg ut! Lägg ut!"