fredag, februari 20, 2009

Helt Off

Helt Off verkar inte ge ut mer skivor. Om så blev det bara två. Men så bra
Jag spelar loss dom ibland på fredagarna.
Jag brukar tänka på sommar i Linderödstrakterna och Marx när jag lyssnar
Jag gillar både sommar o Marx så det är ju bra

Min Faster skickade en sån där grej på fäjsboxen.
25 random saker om Dig själv som folk kanske inte riktigt vet, eller som präglar dig

Jag är på!

1 Jag älskar mina katter

2 Jag är en snobb, jag vill bara köpa dyra saker.

3 Jag ryser när jag läser sista meningen i Det Kommunistiska Manifestet

4 Jag tror på statligt ägande

5 Jag har druckit alkohol i alla skånes kommuner utom Perstorp

6 Jag har av misstag odlat hampa i trädgård

7 Har sett Fria Proteatern och Hoola Bandoola live som barn

8 Jag har sett Thåströms pillesnorre. Inte i filmen där han förtjänstfullt spelar Helmuth utan på rektet

9 Jag har bott mitt emot Jakob Hellman, han gjorde inte många knop han

10 Jag skulle aldrig rösta på moderaterna, inet ens om de var enda partiet som finns

11 Kan inte se ett liv utan Linni-Binni

12 Jag gillar mitt jobb här i edbsbyn, detta fast jag gnäller som en gammal sur gubbe

13 Jag har aldrig kört moped, eller bil

14 Jag är rysligt rädd för raggare

15 Jag har varit en festivalmänniska, dvs frusit och vart smutsig i olika städer som Hultsfred o Roskilde

16 Jag tycker om Alexander Bard

17 Jag gillar bara tanken på att fiska, inte att göra det. Fisk luktar illa

18 Jag har ätit Chicken Mehti med Skagget och blivid ombedd att lämna restaurangen.

19 Jag har blivit rånad på öppen gata tre gånger

20 Jag har gått innan Dexys Midnight Runners spelat klart för dom va så kassa.

21 Jag tycker om blomsterängar i skogen

22 Jag är ganska blyg, eller mycket snarare

23 Jag har en examen i litteraturvetenskap. Den har man massa nytta av. Not

24 Tua är det bästa jag gjort, fast jag skrev en bra uppsats om strunge också

25 Jag hoppas verkligen på riktigt att edsbyns ka förlora i Bandyslutspelet så folk kunde sluta malla sig här uppe i obygden

9 kommentarer:

Anonym sa...

nr 17 är jag lite förvånad över faktiskt, fast på ett positivt sätt. För då behöver vi ju egentligen inte ens diskutera om vi ska åka och fiska eller inte!

Anonym sa...

Nr 18 fångade mitt intresse.

Anonym sa...

Jag gillar att fiska utan att få fisk
Så du klarar dig inte

18. Jag vi tyckte ordet Mehti var så kul att vi uppenbarligen gjorde kocken sur

Konungen sa...

o de va ju ja de

Anonym sa...

Hahahahaha! Nummer 25 var modigt, men sant!

Anonym sa...

Du SKA hålla på Edsbyn i bandy. Du är ju själv edsbybo nu och kan gå omkring och malla dej.

Petter Malmberg sa...

Jag svarde på "taggningen" och gjorde en lista på min sida.
(finns det verkligen människor som inte vet att du har sett thåströms penis?).

Anonym sa...

"5 Jag har druckit alkohol i alla skånes kommuner utom Perstorp"

Hur är det med t.ex. Örkelljunga, Åstorp, Bjuv? Och varför inte Perstorp?

Konungen sa...

Örkelljunga: Check. Folköl
bjuv check: Fest
Åstorp; gick av bussen på fel ställe Check