måndag, februari 02, 2009

Mer Eurovision. 1979



Jag minns festivalen 79. Israel vann. Nu är ju detta inte en politisk blogg, men hur en diktatur som inte ens ligger i Europa får vara med övergår mitt förstånd.

Låten ovan är Spanien med barnkör o allt.
Anledningen att denna är med är ju som alla förstår Jan Malmsjö.

Han gjorde ju en bejublad singel med tre låtar från Festivalen. På Svenska. Man gjorde så förr. Körde svenska covers för att hamna på Svensktoppen, ety på den tiden fick bara låtar på svenska ligga på svensktoppen

Det var bättre förr. Mary Anne som den engelska heter gjorde han bra.

Men bäst i kanske hela Jan Malmsjö karriär är den spanska låten som han gör.
Hela Världen Behöver Ha En Sång
Texten är djup som Vättern och kärleken bara hoppar





Jag har spillt kaffe på min telefon för jag har dansat så mycket
O visst tänker man på Smokie när man hör och ser den engelska låten.

Mycket underhållande
Tyvärr hittade jag inte Jannes versioner, men orginalet är ju orginalet

Inga kommentarer: