söndag, maj 24, 2009

Så går en dag och kommer aldrig åter

Hej bloggen o alla fans.
sällan jag skriver en redogörelse för exakt hur en dag sett ut
Men detta var en bra sådan så jag slår till

Gick upp sent, typ nio
Hittade hundbajsen
Hundens ägare, passa dig
Höll på som fan i trädisen
Det är den stora lyckan att sätta ut plantor
Linn var fager som en älva när hon klippte gräset. Jag är ingen stor fan av Lars Demian men när han sjunger Hon var fager som en älva när vi dansa för oss själva i sången Alkohol är han bäst.

Skitgod mat hos Linns föräldrar även om Linn och hennes mormor mobbade mig och jag åt mest så var det lovely
Sen planterade jag om ett par chiliplantor jag nästan glömt bort
Nu är det kväll o tvätten är snart klar
Katterna är fina och trampe sover precis här bredvid
Livet på landet har det jag vill ha.
Har satt två hinkar potäter oxå, o så fick jag sättlök av svärmor
Jag har aldrig ätit egen lök
Ska bli underbart

Nu är helgen snart slut, det känns som man inte ens hinner fisa så är det söndag kväll
Veckorna är en enda långsam litania om det ena o det andra.
Söndag Kväll med nationalteatern är en passande sång, jag har den här nånstans, men jag orkar inte leta upp den.
Bättre o låtsas att man är fri lite till

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nää, vi mobbade däj väl inte. Sa bara att du håller på att bli tjock, typ.

Anonym sa...

Eller var det skjortan?

frugan sa...

mäh, min fina make har ju blivit smalare så där kan man inte klaga tycker jag! skjortan däremot..

Anonym sa...

Ja, jag tyckte väl jag oxå, att tjock kan man då inte kalla honom.