måndag, maj 18, 2009

En stilla undran

Det är måndag, det var sopetömning.
Varför är det så ångestladdat med sopetömning
Jag kan knappt sova natten innan sopetömningen
så fruktansvärt rädd att glömma tunnan
Att vara den enda som inet ställer ut tunnan
Att grannarna ska skratta i sina gilelstugor och säga sånt som "Den dumme fan från Skåne, han glömde tunnan sin igen han" o så skratta

O vad gör man av alla sopor om man glömmer tunnan
Smyger man likt en tjuv om natten med bajset från katterna till Benny?
O har dom liksom videoövervakning av sina tunnor. O tänk om nån kommer på en. Vilken skam.

Nu kan jag lugna er alla
Jag kom ihåg tunnan idag också
Snart har jag ställt tunnan 25 gånger. Om två veckor tror jag.

o varenda gång har det varit väldigt ångestladdat

Slänger in bilder från fäjsbox från helgens konfirmation och andra saker
HÄR är dom

Inga kommentarer: