lördag, maj 23, 2009

Göran Greider

Oavsett hans dikter om ombyggda bilar, en dröm han har tror jag, Göran Greider vill egentligen vara raggare. eller hans politiska åsikter så älskar jag Göran Greider. Han har en naturlig pondus och han är tuff.
O ok diktsamlingen om volvon har en del höjdpunkter.
Han valde att dra till Dalarna och bli chefredaktör för Dalademokraten.
Det är osannolikt tufft
Plötsligt började det dyka upp trädgårdsreportage om denne man.
Han fascinerar mig och visar att allt är möjligt

Iallafall. Han föreläser i Rättvik idag.
leve göran greider, världens största, på alal sätt, o bästa sosse

Jag tänker plantera ut imorgon
Järnnätter är bara en skröna.
Svalorna skriar över huset och till min glädje ser jag att ett par svartvit flugsnappare har flyttat in i tallen i hörnet av trädgården, både bemmie och trampe är sugna på lite flugsnappare till middag, det kan dom glömma.



Har även spettat upp en rosentjosan o där skall det trona Okra och annat gott i sommar

1 kommentar:

En Vis Man sa...

Men du måste komma ihåg - att en svala gör ingen sommar.