fredag, maj 08, 2009

Konserter jag minns med värme



Trion Demian, Sundström och Johansson är ju underbar. Det var den redan då, förr i tiden typ 92.
Jag såg dessa tre människor i Växjö på en allkårsfestival, studentaskit helt enkelt.

Johansson berättade för den overallklädda publiken att han hade oavslutade studier i holländska bakom sig. "O nu står jag här o där sitter ni"

Jag älskade alla tre på den tiden. Mest Demian tror jag. Jag har en förkärlek för chansoner och andra gayattribut och finner en broder i Demian.
Men vilken konsert. Dom spelade varandras låtar och var allmänt skitbra.

Får mig att minnas Malmöfestivalen typ 96 eller 97? då hade samma trio med sig en pausartist. en liten pilt med långt rött hår o han hette Lars Winnerbeck.
Sen tog han kanske över en hel del.

Det är fredag eftermiddag, kl äro två.
Jag har stört svägerskan Linda så mkt jag vågade, hon såg ut att längta efter en kniv så jag gick
Nu ska jag ta veckans sista fika.
Sen är det kväll...
Snart iallafall

2 kommentarer:

Trampe sa...

1998 var det giget med Winnerbäck på Malmöfestivalen. Jag har det på video här.

Pibben sa...

Mycket bra, någon som minns Stjärnan & karriären?