torsdag, maj 14, 2009

En gammal man

Min dotter är 15 år!
Hon ska konfirmera sig, det innebär att vara i en kyrka
Jag har inte varit i en kyrka sen hon döptes, ja det var ju inte sant, ett bröllop o två begravningar har jag hunnit med.

Men 15.
Jag är 38!

När jag var 15 trodde jag att 38 var att vara död alternativt bo på ålderdomshem. Jim Morrison var ju liksom aldrig 38!
O han var ju den man ville vara.

Jag sitter och minns saker när jag pustar ut efter att ha spikat klart (VUXENPOINT) däcket.
Päronsplittarna hade samlarbilder när jag var liten.
Sen blev jag äldre och det fanns cancerogen läsk som hette Tom o Jerry.
Berlinmuren
Vietnamkriget minns jag, nästan, jag minns 30 april 1974 av nån märklig anledning.
Bland mina första minnen. USA, den stora fienden fick ge sig för massa risbönder.
Samma år föddes min lillebror, den lille plutten
Det minns jag också.
Han var lite risbonde han å för han var lite gul.

Jag minns när Sovjet gick in i Afghanistan. Jag minns Harrisburg. Jag minns solidaritet och Jarusevski som utlyste undantagstillstånd.
Jag minns att Bengt Baron var enda deltagaren på ryggsim i OS 1980

1982 flyttade vi till kristianstad, sommaren 83 var det agneta Fältskog med The Heat Is On, eller var det 1984.
Jag minns OS i Los Angeles med tyngdlyftaren från Switzerland, kan inte stava det på svenska, som hette Toni Penoni
Palmemordet
Berlinmuren föll
Hans Holmer
Ebbe Carlsson
Jag minns förstamajdemonstrationer.

Jag minns mycket väl tredje januari 1994 för då vann jag på dagens dubbel. typ 350 spänn o så fick jag Tua den dan å.
O nus ka hon konfirmeras.
Shit shit som Lotta brukar säga

3 kommentarer:

T/Konfirmanden sa...

Så gammal är du inte, Fosco.
jag ska börja kalla dig det.
Fosco Deppdelver of Brockenborgins, nästan lika bra som carlos The Dwarf

Anonym sa...

Inget INGET är lika fint som Carlos The Dwarf
/Pappa

umni sa...

Jag ville ha Agnetas frisyr.