fredag, maj 29, 2009

God Morgon Sverige


Varje lördag när jag var liten var det God Morgon Sverige. Det startades av fyllegubben Hyland, men i mitt minne är det Fredrik Belfrage jag minns mest.
Det var världens tråkigaste teviprogram. Jag och pappa brukade kolal ihop. Redan på Hylands tid.
Man kunde ringa in och tävla.
Det var gäster
Det var tecknat!
Det var så sällsynt med tecknat att man satt i två o en halv timme o kollade på skit
på Hylands tid brukade eva Rydberg vara med för barnens skull utklädd till Pippi Långstrump, antagligen därifrån mitt hat mot både henen och Astrid Lindgren startade.

Jag minns bara att det var pappa o jag som kollade. Mor o lillebror var väl för fina för dettta folkhemmets version av Bröd och Skådespel.

Jag minns massor av tevitid från min barndom. Pappa var Tipsextra med Lars Gunnar Björklund, sen var det Sportnytt och Sportspegeln oxå det med pappa

Varje söndag var det Fame och Cosby
Mor och jag tittade på Hill Street Blues på måndagarna. Efter Hill Street blev det LA LAW.
Minns inte att bror min kollade på det helelr.

Bror och jag brukade vara ensamma hemma på tisdagarna ett eller två år. Då minns jag att vi kollade på Lilla Sportspegeln, fast det var på måndagar.

O Johhny Jarvis på Södra Station, återkommer ofta på denna blogg till Södr Sation med Bengt Olsson. Det har format mig det programmet

Dags för lite journal och Navid

Inga kommentarer: