torsdag, maj 07, 2009

Dom var ju så bra då



Lament med Ultravox.
1983 gick jag i sjuan. Jag älskade Ultravox. Särskilt denna låten. Lament.
Videon innehåller fint uppkavlade jeans, det är akta
Midge Ure.

Det finns ett vemod i detta som jag direkt härleder till en syslöjdssal på den av mig ack så hatade Nosabyskolan.

Jag cyklade dit på en vit cykel och livet var ganska besvärligt. Det är fan inte kul o gå i höstadiet.
Dom enda som tyckte det var svinen som va bra i gympa.
Hoppas dom tribs med sänkt a-kassa idag...

Bitter fet o elak har jag blivit, det trivs jag med.

Åttiotalet hade allt osm var vemod. Nu efteråt minns jag mest bra saker så det var väl ok. Men det var en vemodig tid. Jag gillade att cykla iväg till Fjälkinge och kolla på blommor och fåglar. Lite lamt jag vet.
Men jag vann till slut.
Nu har jag prinsessan o halva kungariket, eller iallafall fri passage in på ICA

3 kommentarer:

Petter sa...

Klassamhället är givetvis ett resultat av rättfärdig karma som drabbar de som var dumma mot en på högstadiet.

Konungen sa...

Japp!

Pibben sa...

Tycker nog att Vienna var bätter...