fredag, maj 08, 2009

Mitt musikaliska åttiotal



Jag gick i sjuan när Frankie Goes To Hollywood släppte sin dubbel-lp Welcome to the pleauredome.
Så efterlängtad skiva.
Pappa fick kolla varje dag om den hade kommit, datumet för release sköts upp varje vecka.
Dom hade haft två tunga hits innan dom släppte denna LP, Relax och Two tribes, dom singlarna var grymma. snygga videos, den ena något homoerotisk. eller mkt. Two Tribes var oxå äckligt tuff

Dom tuffa killarna hade tröjor där det stod Frankie Says: RELAX. Jag ville ha en sån

Jag längtade mig galen efter skivan. Sen kom den. O covern av Born To Run är makalös. I sin uselhet förvisso. Men ändå
Min snälla pappa låtsades att han gillade skivan. Men jag tog den mest i hörlurar

tjoballe, de e fredag

1 kommentar:

Pibben sa...

Kanske ett hjalvår sedan jag lyssnade på den i garaget, den är fortfarande bra....
Fridens