måndag, januari 12, 2009

Samlade singlar, del två


Målet är att ha en varje dag hela året. Vi får se hur det går med den ambitionen.


Dagens singel är Collapsing new people med Fad Gadget. Frank Tovey som han heter är en legend inom ja genren engelsk syntpop med industribiton och detta är hans masterpiece. Tovey dog alldeles för tidigt 2002.

Plip plopsynth på A-sidan och B-sidan innehåller en sällan hågkommen trudelutt vid namn Spoil The Child.

Där kompas Tovey av Neubauten. Detta är megatungt.

Frank Tovey kan jag inte så bra annars. synth är onekligen lite fjolligt
Skivan har jag nog kommit över för en femma på Seriemagasinet i Kristianstad. Jag har två singlar till med Fad Gadget, en köpte jag av en man som talade gotländska i Visby. 1 spänn i reabacken. Hans förlust minst sagt. Visby var ganska stelt annars o jag kände mig rätt hård med mitt inköp ända tills jag insåg att det var år 2000. Men bra skiva det å.

HÄR kan man lyssna på denna grymt bra popstänkare

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror inte du har singlar så det räcker hela året, eller?

Konungen sa...

Jo.
Har 150 i skåne osså tror jag