måndag, januari 26, 2009

183 dagar till BUFÖRINGEN


Sista söndagen i Juli är det BUFÖRING.

Jag längtar. Längst fram på detta foto ser ni Agneta, det är en tradition att klä sig i gamla kläder och slå nyinflyttade med räfsor.

Men just buföringen var kul. Dom öppnar hembygdsgården och man kan äta sån Kolbulle, det är mjöl o vatten med socker o fläsk.
Låter äckligt och är ganska äckligt.

Januari är den deppigaste månaden. Inte ens det faktum att jag får lön imorgon gör mig överdrivet glad.
Massa dyra fucking oväntade el-räkningar.

Sommaren kommer. Jag vill verkligen tro det. O det gör den ju. en meter snö spelar ingen roll.
Idag har jag dessutom halkat i alfta
Halka i Alfta
låter ganska bra

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för den...det var ju hemskt snällt!!!INTE! Så nästa gång jag går i det där ledet och ser dig så kanske jag verkligen får tillfälle att slå dig(även om du numera inte räknas till nyinflyttarna..)med räfsan och den kaaan göra ont...!!!

Anonym sa...

För ett antal år sen när jag inte var av så god vigör, så lyckades jag trots mina försök att smyga osedd genom byn att hamna mitt i detta följe med min cykel.

Konungen sa...

Agneta
Jag tycker vilden är väldans fin
Jag gillade buföringen, fast den var dum för man visste ebnte närd en började

I somras gick det en hund i tåget
Så en cykel känns adekvat

Anonym sa...

Märkligt.