fredag, januari 23, 2009

1984



Då. 1984. brukade jag lyssna på radio. På måndagarna var det störning med Cissi Rehnström uurna eller va hon heter, numera tevi fyra, dom spelade denna låten varje vecka i ett halvår
Jag gick i sjuan och livet var ganska mediokert.
Men störning var ju bra.
XTC gjorde många låtar jag gillar denna som är ovan och Dear God. Men dom är bra


Brukade bada i två timmar o lyssna, man laddade inför tisdagens gympa
Dubbeltimme i pissämnet.
Vi typ spelade handboll, alla vilel spela handboll, kristianstad var bra på handboll.

JAG HATAR HANDBOLL

Alla tuffa killar spelade handboll, jag var ente tuff. Ibland var det längdhopp. Ibland fick jag min pappa att på heder o samvete intyga att jag hade typ brutit benet, TACK PAPPA.

Sjuan var en enda lång plågsam bajspåse full med hund-diarre.
Jag minns mest att det fan va idrottsdag varenda jevvla vecka. En gång var det typ simning. Fast igen, pappa tack, jag missade ack så mkt av högstadiets gympa, o då skall man inse att jag hade mer gympa i sjuan än på hela gymnasiet

Jag anser att man ska få skolka hur mkt man vill från gympan. Skitämne

Alla som va bra i gympa va dumma o så var dom kassa i allt annat o jag hoppas dom jobbar på nån bensinmack i Åhus Kärr idag. eller att dom är arbetslösa med klamydia

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med. Gympa var plåga och alla som var bra på gympa var sopprötter.

Anonym sa...

Gympa är en slags form av tortyr och kräksjuka.

Anonym sa...

XTC är kanon men I set myself on fire är nog den bästa låten.
Det är förståss uteslutet att någon var bra i gympa och andra ämnen. Haha.
Fridens.

Anonym sa...

Jo just det, handboll var ju fan det roligaste i gympan, det och boboll (nån finsk variant på baseboll med en stenhård boll).