måndag, januari 19, 2009

Dagens skiva, måndag inne och snö


Jag drabbades av Västerbrokören typ 1995, kan ha vart 96. Sundström spelade Fuktade Mina Läppar i radio.
Jag var duktigt fast.
Singeln har jag fått av Bemparn B. En EP tom. Svinbra.

Fotot är inte det bästa, men skivan är.
Nu är jag nästan granne med dom, bara åtta mil till Delsbo tror jag
Jag tvingade min praktikant att köra mig dit. Emelie var inte helt med på noterna. Men jag fick paradera helig mark.
GEA-land.

Skurkarna körde Augustin på sin turné. Jag tyckte det var bästa låten, kan va en efterkonstruktion, men det var kungligt bra. Han Winnerbeck körde Like A Rolling Stone på den turnén dessutom. Dte var riktigt bra det också.

Bland skurkar helgon och vanligt folk är bland det roligaste jag sett live.
Kristianstad med mamma o pappa o lillebror o Tua. 1999.
Här hittade jag deras gamla turnédagbok. Skitkul läsning.

Västerbrokören är bäst. så är det bara

1 kommentar:

Petter Malmberg sa...

Lillebror var inte där.
Det är ett snyggt omslag.