torsdag, januari 15, 2009

Dagens skiva. Mindre lyckad lansering



Som alla svenska band som blir stora väcks drömmarna om UTLANDET. Ardis, David Shutrick, Kent. Alla.

Imperiet spelade en del i Nicaragua coh dom var större än Kent.

Jag älskade, nä fel ord DYRKADE, Imperiet. Jag lyssnade på dom jämt. Jag minns i åttan när jag hade luftgevär som FA. Ja då förr hade man ämnet FA, Fria Aktiviteter, varför vet jag inte. Det var skit. Typ porslinsmålning o sånt. O luftgevärsskytte med en galen före detta överste i källaren på nosabyskolan. Jag ville helst ha fiske som FA, men det var bara dom som hade problem som fick ha fiske. Vi mesiga utan polare fick syssla med vapen. Undrar om han Mattias Flink hade gevär som FA?

Man fick ta med band vid udda tillfällen om översten var på gott humör o man hade skjutit många tior. Jag sköt tior som en galning. Jag tog Imperiet. Alla andra hade Poporamalåtar och synth. Men jag var tuff tyckte jag. Imperiet.

Jag köpte en Schlager, Slitz innan det blev porr, 1985 och då hade Imperiet spelat på nån liten skitklubb i New York. Jag kunde den artikeln utantill. Bilderna hade jag tejpade på skåpdörren på denna hemska Nosabyskola.

Jag var btw grymt bra på luftgevärsskytte och fick en medalj

Imperiets utlandssatsning sket sig duktigt
Jag hittade en gång deras engelska LP i en reaback i Paris för typ 2 franc.

Thåström blev sur o flytta till Holland. Sen blev han glad igen. Nu tror jag att han är sur
Men skit samma för han är idolen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

När kommer en presentation av Rosen med Arne Quick?

Anonym sa...

Men den skivan har jag ju tyvärr inte
Noterar du inte de fina bilderna, tagna av mig

Anonym sa...

Mycket fina bilder. Jag gillade speciellt Michael Bolton.
Jag tror jag har Sven-Gösta Jonsson,(rockande samen) ifall du skulle vara intresserad.

Anonym sa...

Den fotar vi direkt linn o jag
Det är skoj att singlarna får nåt , ja va säger man, värde. Minnena
Jag minns när jag köpt allihop
Imperietsingeln på bilden till detta inlägg var ganska dyr
O ganska kass. Jag har alla deras singlar så jag var tvungen

Det som grämer mig är att jag bara har Vad pojkar vill ha i andrautgåva utan omslag

Men jag har tex Café Cosmopolite som promo
Den är fin
/Johannes

Anonym sa...

åh jag älskar ju dig jämt, men det är något speciellt när kärleken till imperiet förenar oss. dom där bilderna från nyc var såå coola, när dom står på bowery med pappersklädd flaska. thåström regerar. jag hoppas han är glad ibland. /en grå prick