torsdag, oktober 23, 2008

Valfrihet, Så funkar det

RÄDDA LINJALEN
mina kompisar johan o annelie bor i stokkolm, ja frivilligt.
De bor i hyresrätt
Att bo i hyresrätt är ett bra sätt att bo
Men marknaden gott folk
marknaden gifter sig med girigheten och marknadstalibanerna ser tilla tt allt som är bra omvandlas till bostadsrätter
Detta ger följande saker:
Allmännyttan står snart enbart som ägare till hus som är mkt dyra att driva och mindre attraktiva att bo i
Rika moderater som bor i hyresrätter ser till att det köps loss. De som inte har råd att köpa loss får frivilligt, allt är frivilligt, flytta vidare till nåt annat ställe

Detta kallas valfrihet.
Mikael Wiehe sjöng vacker att Frihet för den lame är att gå dit den vill
Lite så är det med alliansen
dom säger en sak
Men den gäller bara de med resurser
De som har

Det finns dom som vill hyra sitt boende, detta av bekvämlighet
De finns de som hyr sitt boende och kanske har skulder
De får inga lån av banken o måste flytta. Men de har ju FRIHETEN att söka om lånen

Nozick skrattar i sin himmel, för jag hoppas han är borta, och nattväktarstaten närmar sig fortare än man kan säga marknadsanpassa

Läs bloggen här länkad.
Sprid den vidare
Eller varför inte börja blogga själv

Tänk MKB i mitt älskade Malmö som bara vill bygga Turning Torsolägenheter för fattiga människor ger ingen vinst.
jag spyr

På tal om det skall jag till bror mins nart. Han bor i hyresrätt. Det är stenhårt.

Inga kommentarer: