torsdag, oktober 09, 2008

Nobelpriset

Det finns ju bara ett pris
O det är inte kemi-priset liksom

Jag vänder mig nu direkt till Horace Engdahl:
Hej Horace
Du gillar ju balett, det gör jag också. Även Paul Borum gillade balett.
Strunge är ju död så han kan inte få priset.
Men danmark är ett bra land. Där bor Inger Christensen
Jag tycker hon kunde få nobelpriset.
Om du siktar på att semestra i USA nästa år så tycker jag att Paul Auster, trots att hans bästa tid har varit, borde få priset.
Fast han behöver ju inte pengarna
Inger C däremot behöver stål. Spritskatten skall höjas i Danmark.
I Sverige har vi Bruno K Öijer.
Det hade vart trevligt om han fick priset
Han skriver bättre än de flesta
Fast ibland tror jag att du o Ebba-Witt sitter o fyllnar till nån kväll o googlar författare som ingen läst. Det är egentligen ganska kul att ni gör så.
Nu är min telefontid över o jag ska fika så
Puss o Kram Horace
Vi ses i vimlet

O du visste ere skönt att Astrid är borta så du slipper svara på den dumma frågan

Kram igen

2 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

Bara för att man för en gångs skull inte läst författaren ifråga så behöver mman ju inte genast falla in i "författare ingen känner till" attityden.
När Inger Christensen får priset så lär samma sak säjas om henne från många håll.

Anonym sa...

Fast detta skrev jag faktiskt innan klockan var ett