onsdag, oktober 15, 2008

10 skivor som förändrade mitt liv

1 Blå Himlen Blues med Imperiet. Skitagrym, kan den fortfarande utantill. Köpte den efter min första Imperietkonsert 1985. Jag hade gått ut åttan o hade den i Freestylen ( En freestyle är en I-Pod som fanns förr i tiden. ) o lyssnade hela vägen när jag åkte tåget till stokkolm. då tog det åtta timmar typ, nu tar det tre o en halv

2 Tender Prey. Nick Caves bästa skiva borde alla ha förändrats av, allt för få som hört den.

3 Dags för slagsmål med Navid och Gudarna. En ny era i mitt musikliv. enkla glada melodier. Den nyaste skiva som verkligen gjort skillnad. Lyssnar nog på den minst tre gånger i veckan

4 La Maison De Mon reve med Coco Rosie. Såg dom live o insåga tt man kan alltid göra saker bättre. Detta är bättre än det mesta

5 White Album med Beatles. Köpte den när jag gick i typ sexan. fattade ingenting då. Gör det knappt nu. Men utan den hade jag nog inte blivit den jag är.

6 I labyrintens hjärta med Babylon Blues. SKITBRA!!! En av mina första konserter vill jag minnas. typ 86? Kristianstad. Tivolirock. Denna Tivolirock, varje år var man på spänn. Vilka skulle spela, det var mest skit, men en underbar festival.

7 X-plodera mig 2000 med Thåström. Gammal är bäst. Thåström är gammal

8 Med anledning av med Svenska Akademien. 2002 ett på alla sätt pissigt år. Det sämsta året ever. Men vilken skiva. skitbra.
Bodde på Nobel. Maffia i trappen. Det var som det var

9 Born Sandy Devotional med Triffids. Vad säger man. 87? 86? Manierat säger Esse. Känsligt guld säger jag o refererar till Babylon Blues. Satan vilken skiva. Det var en september den kom in i mitt liv. Jag var och fiskade och minns jag sjöng på Hell Of A Summer

10 Rain Dogs med Tom Waits. Jag gillar inte Tom Waits. Jag är helt klart MOT Tom Waits, men det skiter jag i.

Så dina skivor nu

6 kommentarer:

Anonym sa...

fan va du hinner mycket på morgonen då

Anonym sa...

jo

Anonym sa...

o har du problem med de så vänd till regeringen.
ja det va ju du det :D

Anonym sa...

jag har inga problem. noterade bara att du va väldigt produktiv denna morgon

Petter Malmberg sa...

Jag vet inte om skivor egentligen ändrar ens liv.
Men förutom Nadir (som jag inte hört) och Akademin- 3 genrer har jag svårt för: tradjass, rape metal och sån där reggiehiphop, så är det ju bra skivor.

Anonym sa...

Av rent okynne:
1) Goodbye Yellow Brick Road
2) Don't Shoot Me I'm Only The Piano Player
3) Captain Fantastic And The Brown Dirt Cowboy
4) Honky Château
5) Caribou
6) Blue Moves
7) Madman Across The Water
8) Too Low For Zero
9) 21 At 33
10) Breaking Hearts