torsdag, oktober 02, 2008

Labyrintens Hjärta

1986 kom Babylon Blues första skiva. Den är så bra. Sen kom Utanför Eden 1987.
Mikael Vestergren på gitarr och musikhistoria.
Glädje kan va usla sånger spelade för många gånger.

Idag skall jag till gävle, Gävle luktar Gävle.
Kaffe säger vissa. Bajs säger jag.
När man åker in i vackra vackra helsingborg kan man känna doften av Zoegas när man åker förbi det som tidigare var Sundssvamp. ett stolt projekt i sochistorien det.
När jag jobbade i Helsingborg första gången fick man fortfarande röka på tågen.
Jag brukade ALLTID, o detta var bara så Asberger, tända en cig i Billeberga. Sanslöst vackert efter Billeberga. Sen rökte man sig fram till kaffedoften mötte en.
Jag slet mina dagar i gamla gummifabriken i hamnen.
Socet var nytt och modernt.
Man körde grypper och gemenskap.
Varje morgon, hur trött man än var, var underbar när man gick förbi färjeterminalen. Folk var på väg.
Inte jag då.
Nog för att jag är bra på att vara iväg, men mer mot Sörping än mot kontinenten.

I Norrköping finns det ingen doft av kaffe. Norrköping är allt Helsingborg inte är. Dvs ett av parkeringshusköpcentra belamrat skithål.

Men nu skulle det handla om Stry och Labyrintens Hjärta.
Det är en bra skiva, finns inte på CD. Men det finnss amlingar med babylon Blues. KÖP

Nu skall Gävle intas

3 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

Verkligen djuplodande om Babylon Blues.

Demo av Så lugnt:
http://www.youtube.com/watch?v=uTk3SL1AgcI

Anonym sa...

stackars dig som får åka till gävle!

Anonym sa...

Fan vad du jobbreser. Jag är i och för sig inte särskilt avundsjuk. Dessutom ska jag på konferens i Saltsjöbaden måndag-onsdag.