söndag, oktober 05, 2008

LANDSKRONA

Kollar på en dokumentär om Landskrona. Staden där 22 procent röstade på Sverigedemokraterna.
Där alla är arbetslösa
Fast det är ju ensam mamma söker
så jag tar reprisen på landskrona tror jag
Jag har vart i Landskrona ett antal gånger, en gång med socialhögskolan o skagget, då smet vi o drack öl
sen har jag köpt Sherlock Holmesböcker där
Jag har oxå vart där en hel del i jobbet o då är det inte lika fina historier
Men 22 procent, trodde knappt det bodde 22 procent svenskar där
Varvet lades ner, arbetena försvann
Staden är vacker, men tom och grå.
En av de märkligaste platser jag varit i. Bara att sationen ligger skitlångt utanför stan är udda.

För övrigt är MAX-reklamen som går nu med en flakmoppemonster som snor en burgare av en tjej i förorten samtidigt som han lyssnar på E-type genial.
Imorgon är man ledig, ska till gävle. Frivilligt.
ska köpa kaffe o kanske lite böcker

Glöm aldrig Mao Tse Tungs ord: En dag i Gävle skapar ett tusenårigt rike. Östern är röd, solen går upp!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

JAHAAJA. NUU FATTAR JAG VARFÖR NI INTE ÄR PÅ JOBBET. HÖ HÖ.

Anonym sa...

men landskrona hade också skånska teatern. jag minns fortfarande deras version av "Mästaren o Margarita" som kallades "Satan anländer till moskva". Helt fantastisk!!!
/Peter S

Anonym sa...

JA
Det var ju du o jag som vart på den väl
O Susan
Den va grym