söndag, oktober 26, 2008

Ensam mamma söker

Peter bor i samma lägis som han föddes i. Han bjuder hem Karaoke-Nina till sig.
Då när han ska tjusa henne så tar han med sin kompis o dennes två barn till en överbefolkad strand
Efter detta är det grillning, på gården utanför huset
Som bonus samma kompis o samma ungar
Dom delar potatissallad och karré.

Jag vet inte, egentligen började detta som ett hån mot Peter
Men det är lite gulligt faktiskt.
Alla killarna som hon Nina dejtar ser lika dana ut och lever liv som inte liknar mitt. Men det betyder ju inte att det är sämre eller mindre värda liv

Men jag ser det som att läsa en bra bok i etnologi

2 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

Jag anar en viss ambivalens till den moderna mödratvgenren.

Anonym sa...

Jag tycker snarare att det verkar vara ett straff likställt med hängning att titta på sån där skit.