måndag, oktober 27, 2008

The Mist


Dimman är bland det första jag läste av Kungen.
Förvisso är filmerna på Stephen Kings böcker för det mesta skräp

Jag menar Knackarna!!! Oj då.

eller The Mangler

Fast där har dom ju skrivit om novellen helt, för övrigt finns The Mangler i samma samling som The Mist vill jag minnas.


The Mist har allt.

regeringsskräcken

Oron inför det okända

Folk inlåsta i en affär

Kärlek

Dimma


Imorgon kommer den hem till mig, ingen är lyckligare än jag

Skulle va Linn då kanske


5 kommentarer:

Anonym sa...

KOMMER DEN?!?!?!?!
JIPPIE!!!!!!!!

Anonym sa...

the mist är nog den sämsta film jag någonsin sett, tyvärr...
/Tomas

Anonym sa...

hmm jag är inte speciellt lycklig av detta, av två anledningar. För det första är jag inte så intresserad av att se filmen och för det andra är det dumt att lägga pengar på sånt. jag menar va hette den där vi såg som vi snabbspolade oss igenom, langoljärerna?? Den skulle man ju haft betalt för att se!!

Anonym sa...

Haha, langoljärerna, den har jag läst som bok. Trodde verkligen inte att den skulle göra sig som film heller. The Mist känner jag dock inte till alls.

Unknown sa...

Många filmer baserade på Kings böcker är bra.

The Shining
Carrie
Dolores Claiborne
Lida
The Dead Zone
Stand by Me
Den Gröna Milen
Nyckeln till Frihet
Sommardåd

T.ex.