lördag, september 08, 2007

Min dag i Bollnäs


Jo man åkte ju dit dåra. Efter krysset. Det var folk. Det var parkering. Det var Björkmans. Där finns möbler. Vid inköp av lampa blev jag så stressad jag fick lämna butiken. Ringde mor min. Lampan är fin, den hänger här nu, i TAKET.
Kunde man inte tro.
Sen va det Åhlens, inköp av GARDIN samt en Nancyplatta o en med franska 60talsschlagers.
Inger påträffades i vimlet. Åhlens i Bollnäs är intressant rent socialantropologiskt minst sagt.
Kinan bjöd på ett stort antal intressanta människor. Inga alkor dock, innan har det vart alkor där jämt, men det var väl för tidigt på dan.
Jysk är en favorit, köksbord med stolar inköpt för att matcha LAMPAN. Rusta o gröna bestick. Mer rusta för en MICRO. Nu fattas bara elvispen sen e mitt liv komplett.
Åkte en sväng till Linns föräldrar som är något mer skrämmande än en atombomb, dock slog dom mig bara lite och kniven dom kastade var inte menad för mig, tror jag ente, o jag fick två morötter så jag gick plus. Litta ICA o en TILLBRINGARE.
Linn monterar o skär sig så det kommer blod, jag lagar mat.
Typ så
O snart ska vi till Konsum o handla glödlampor, men först ska jag baka o vänta på min fuskossobocco eftersom det inte finns kalvlägg här
Foton kommer självklart o intresseklubben har årsmöte kan jag tro
Men det skiter ju jag i

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det rustas.

Anonym sa...

Bosättning är COOLT!
Jonte är den nya Kirchsteiger!

Anonym sa...

nu va d eju Linn som fixade det dåra

Anonym sa...

Äntligen kan jag få nattro. Och tjästledigt.

Anonym sa...

jo
första damen i mitt liv som får mig att vilja såna saker
o du mopnki hade ente en chans
PILUTTA
/J

Anonym sa...

"Inger påträffades i vimlet" min moder inger?