fredag, september 07, 2007

Karlavagnen

Lyssnade in Karlavagnen igår kväll, detta program av lycka. Folk som ringer in och talar om gud vet allt. Jag älskar Karlavagnen. I många år har det följt mig, mor o jag satt i tre års tid o njör av vargmotståndare, korvmotståndare, motståndare till det mesta.

Den viktiga människan och jag ska leta svamp, svamp till italiensk höstgryta. Karl-Johan är den dyraste svampen i landet som har alla dessa goda svampar. Dte är ganska fint att den växer som ogräs här.
Ska som förra hösten torka lite o skicka ner till Skåne där den är ovanlig.
Ska för övrigt åka till Skåne snart.
Man kan ju inte bara gnälla. Behöver man andas höstluft är det bara att åka så man gillar byn igen. Det brukar va så, efter ett dygn vill man åt Hälsingland till igen. Eller ett dygn en dag.
Uppsala förra veckan var ju segt, fuls tad ville bara hem. Hem till byn.

O nu ska jag studera kollegan utan tangentbord och hur hon reagerar. en eloge till Maria R som gjorde detta möjligt

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah då känner du till Hans-Enar från Bollnäs! Hans bok är bättre f.ö