måndag, september 10, 2007

En dikt

O det smakar så gott
med litta fläsk stekt i flott

Det är så skönt
när livet ter sig grönt

Inget stör mig alls
Bara jag har armarna kring din hals

Det är en slags signering
att jag så gärna vill ge dig en trepanering

Det är måndag kväll o jag är på dåligt humör, jag brukar muttra när jag är på dåligt humör. Numera när jag begåvats med en flickvän är det farligt att muttra ety hon fnissar åt mig. Fast det INTE alls är konstigta tt varken prata eller muttra för sig själv.
Tvättar gör jag o tvätta suger. egentligen borde ingen tvätta för då skulle ingen känna doften av de andras smutsiga kläder.
Men det är bara en liten sak i allt det som gör mig på dåligt humör. Andra saker är tex att det regnar just när jag går ut, att min poesi inte förstås av svenssonsen.
Men Linn säger att mina dikketre är jupa som fan. Sen tittar hon beundrande när jag dekklamerar dom.

Jag menar smaka på denna.

Du köpte en skål krusbär
jag sa det är fint men sura bär
då tog du ditt liv
två minuter senare jorde jag det okkså

Jag har fler.

Spriten gav mig liv
Jag drack en flaska sprit
Det var ingen hit
jag blev full
sen tog jag mitt liv
med snabba kliv

ok en till

Samhället
Jag vill inte vara med i samhället
Samhället är för dom dumma
Jag vill vara i samhället ibland
som på lördagar
sen tog jag mitt liv

Nu hinner jag inte skapa mer ety pastan ska kokas o sen ska jag slänga det överblivna vattnet på en kapitalist
Till sen
Eder arbetargosse

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tar mitt liv,
utan några som helst kiv.
jag tänker på allt.
smärta
svek
jag tar ett kliv,
jag mår dåligt

Anonym sa...

döden
kärleken
är det samma sak?
eller inte?

Konungen sa...

min dott döpt efter en poet skriver som en poet

Anonym sa...

aj am dedd
tatt sukks
aj hav hurt piple
aj am ivill
aj kill mi selff
baj

Anonym sa...

jag är poetisk.
det är bra.
jag vill ha glass.
varje da!

Anonym sa...

På måndagar mår jag dåligt
På tisdagar lika så
På onsdagar sniffar jag kokain
På torsdag känner jag inte min tå
På fredag mördar jag
På lördag skriker jag
På söndag tar jag mitt LIV

Anonym sa...

Jag ville när jag var yngre göra en film där alla bröt nacken av olika anledningar....

Anonym sa...

Skit på er!

Anonym sa...

Man ska ha en motorvelociped. Sen ska man supa jättemycket och sen ska man köra jättefort. Det kallas för att vara poet.