måndag, september 24, 2007

En jävla vinter


På min My Space, BÄTTRE ÄN FACEBOOK, listade jag idag konstiga orter jag vart i med jobbet.

Finspång dök upp.
Hans Gunnarssons bok är väldigt bra.
Finspång ligger i Östergötland: Jag har vart där ganska många gånger, med Manglaren.
mest på Könsum, men även på macken vid höghusen.
Jag har köpt skivor o öl där.
Sen finns det ett café på vägen ut ur Finspång som inte förändrats sen 50-talet,d et stället gillade jag. Därför var jag bara där en gång. Man får inte gilla saker i Finspång, inte i Östergötland över huvud taget
Själv har jag mkt att göra på jubbet så jag tar en paus med blog. Detta för att jag försöker röka mindre. Doktorn sade det. Linn sade det. monk sade det. Tua sed det.
Jag låtsas lyssna.
Men nu går jag ut

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hans Gunnarssons bok om Gunnar Hansson är riktigt RIKTIGT bra faktiskt.
Finspång är helvetet. Komprimerad ångest.

Anonym sa...

Japp
o sen hans andra böcker är ganska kassa