måndag, september 17, 2007

Jag har sett Nirvana live


Idag har jag varit en tjänsteman i förskingringen. Jag funderar på en sak om onda kontra goda sladdar. Finns det goda sladdar. Hur skiljer de sig från onda.
Det är bra med möten på kommun, man hinner fundera på viktiga saker.

det var på dne tiden jag var i roskilde varje år, vilket år det var minns jag inte, men det regnade o så var det sol. det fanns ett bögtält det året, ja alla år, i tältet fanns en stor rosa säng o en hel del kådisar. jag o oskar o bemmy kollade in en bra film om två män som åt räkor o drack vitt vin o sen var det en scen när den ene bögen borstade tänderna, sen hade dom sex, det var en ganska bra film, lite mycket motljus.
sen på kvällen var det nirvana, det var stort, inte för jag gillar dom, men ändå. vi startade förfesten efter bögtältets glädje, jag har spridda minnen av en ammande kvinna, en öl, en cissi, en bemmy som drack 22 öl o fyra liter vin, själv tog jag en magnecyl. plötsligt var det eld i folk, kenneth-börje köpte åtta öl innan konserten, han spillde alla på mig, kenneth-börje köpte åtta till, kenneth-börje återfanns dan efter hånglandes med en bensinpump.
nirvana spelade, kurt hade en tröja, gul eller grön, kanske svart, det sög multi, faktiskt skitdåligt, sen var det natt, bemmy pratade tyska, jag var som i en affär, fast det var bara tjuvlarm, sen tror jag att jag såg en franskt skinheadband, det kan ha varit en saga oxå.

jag skryter ofta med att jag sett nirvana live, varför vet jag inte, jag har aldrig gillat nirvana, dom är grungens svar på peter le marc, men jag har sett dom, o det är historia att ha sett dom

jag minns när kurt dog, det var på natten o tua vägrade sova o jag var vaken o lyssnade på radion, radion spelade bra musik på den tiden, då sa dom att kurt var död, jag minns jag blev ledsen på ett märkligt vis, jag menar jag kände inte kurt, jag hade sett honom i en grön eller gul tröja, ja tröja hade han, men han hade ju en liten flicka, det var ganska ledsamt

men egentligen tänk hur många som tar sina liv o har små flickor, det är hemskt, inte bara när det är kända människor, varje självmord är en tragedi.

fast kurts självmord blev som alla andra kändisar självmord enbart en affärsidé, det suger, världen är sjuk, plötsligt finns det en liten flcika som är ensam, o typ åtta miljoner som hittar på konspirationsteorier om hennes pappas död, åtta miljoner idioter som borde tänka på alla de små flickor som finns runtomkring, små flickor som inte mår bra, inte cia o courtney loves dialoger.
verkligheten finns, den gör ont
det är inte kurts fel
fast han hade en tröja den natten, den natten jag knappt kommer ihåg

Typ så

4 kommentarer:

Anonym sa...

Självmord gör ont.

Anonym sa...

Typ så ja.

Anonym sa...

Du skriver så långt så jag orkar inte läsa! Det märks att du ogärna kroppsarbetar på fritiden som jag!

Anonym sa...

kan du läsa????