onsdag, september 12, 2007

Hemlängtan


Madame Neruda underhåller på Bonden. ICA har provsmak.

Jag längtar frihetens doft. Att se bron till Köpenhamn. Att gå utan att bli utstirrad.

Vandra genom en stad, inte som här då man liksom klarar av det på fyra minuter.

Att sätta mig på Simrishamnsgatan o dra en kaffe. Att se folk som jag känner igen, inte bara genom jobbet utan genom att jag känner dom.

Att dom tycker om mig. Att jag tycker om dom.

Åka pågatåg o vråla i landskrona är det toppen tycker jag då tåget stannar på resan mot Bemmy.

Att slippa se misstro i andras ögon, att bara va ifred lite

Kolla Skagget o Lindas trädis

Tidlösorna i Sätaröd

Hörby

Drömmer mig hem.

För nu är jag less.

Jag vill ta mitt Höganäskrus o dra ett tag.
O jag hoppas och tror att den viktiga människan följer med

7 kommentarer:

Sonny Bonnet sa...

Är det tidlösa man ska plantera under plommonträd så de blommar bättre? Jag vill vandra i skogen och fiska i en stilla sjö...

Konungen sa...

tidlösa e en slags variant av krokus, lite skirare blommor, dom funkar överallt
o ja vi åker o fiskar, jag bjuder in mig själv

Anonym sa...

Skit på er!

Konungen sa...

du å sötnos

Anonym sa...

Att se nån som man INTE känner igen då? Längtar du inte efter det ibland?

Robin sa...

Det där ser verkligen, verkligen ut som en stor KUK.

Anonym sa...

Elon: JO
Robin: JO
Undrar hur den DANSKE arkitekten tänkte egentligen

J