söndag, januari 02, 2011

Pelargonernas död

Då mer triviala saker som graviditetsfunderingar kommit i vägen så visade det sig att jag glömde alla mina frösådda pelargoner i Tuas rum. Det gick ganska dåligt.
Har klippt ner och försökt rädda dom, men det sket sig nog

I morse såg jag att jag har en fin i trappfönstret.
Den ska planteras om.
Möjligen sätter jag ett tråg chili i kväll osså.
Har lite Sweet Wrinkled som kan bli spännande.
O så väntar jag till den 15:e för årets sådd av Urban Gardenfröerna.

Årets första vecka och jag ska bara jubba lite, sen semester from onsdag.
skönt

2 kommentarer:

svärmor sa...

Klart dom lever. Gosa lite med dom bara.

Anonym sa...

Jag hade tänkt skriva precis som svärmor. De är ihärdiga. Vi har huset fullt och så när värmen kommer ska vi sätta dem vid baksidestrappan och låtsas att vi är i Bretagne. God fortsättning! E