torsdag, januari 27, 2011

Magnus Dahlström och Gläns över Sjö och Strand

Disponenten frågar mig, blir du lönsam lille vän
NEJ

Gläns över sjö och strand var ett av dom lite mer märkliga proggbanden tycker jag
Jag har nån skiva och den är bra
MEn så jevvla PK att man spyr
Men hatlåten Är Du Lönsam Lille Vän döpt efter Tillbergs tavla är sjukt bra.
Tavlan är världens bästa tavla dessutom. en skolklass med en tom bänk.

Började läsa Dahlström igår och kände mig märkligt hemma. Läste bara 20 sidor, men dom va grymma. En ny läkare i en liten skitby i universum och en massa märkliga människor. Lite som att komma till edsbyn typ.

Att jag kom o tänka på Gläns över sjö och strand beror på att vi idag diskuterade om vad en disponent är, finns det fortfarande. Jag vet inte

Wikipedia säger

Disponent (av lat. disponere, "ordna, fördela"), teknisk ledare av ett aktiebolag, vilken åtminstone i vissa fall företräder bolaget

Beställde för övrigt Stures Dansorkester för typ SJU år sen, den är skickad säger dom, jag längtar för det nyaste barnet skall bli ett räggibarn!

Sjukt dåligt inlägg, men det skiter jag i det är min blogg!

4 kommentarer:

behm sa...

Disponent Blodstrupmoen rules!

Anonym sa...

Lena och jag hade glädjen att se Är du lönsam lille vän tilsammans med andra verk av konstnären i fråga i ett paläliknande museum i norra Helsingborg. Det var en kick! E

Anonym sa...

Dahlström ska vi införskaffa i morgon. Intressant artikel i senaste tidskriften Vi; en hel del annat också. Annars sitter jag mest och bläddrar i en reklambroschyr om Linderödsåsen, snön ska bort och vi ska resa, promenera. Det finns mycket som är nåbart med buss och det är markerat. E

Anonym sa...

Lite roligt; Benke och Hans D och jag lyckades få Hans kvinna vansinnig för att vi vid ett rikligt julbord satt och sjöng Gläns ... trestämmigt. Och vi kunde alla tre. E