tisdag, januari 04, 2011

Jakten på den perfekta plantan

Jag ska fan köpa såna lampor som man har när man olagligen odlar hampa, fast det finns ju lagliga lampor osså.
Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag ente köpa några o få rangliga chilis hela året. Men det gö ringet.

Ska även i nån slags längtan att vara nyttig anlägga grönsaksland. Stefan Sundströms bok är farlig, man vill odla allt, o framför allt syra allt.

Syra en palsternacka och spreta med tårna, de är the shit.

Resten av veckan ledig.
Fick nio sorters chili från urbangarden idag och vermiculite och grönsaksfröer från frö med posten.
En snygg nejlika som jag ska ha i krukor på altanen.

Det är snart sommar

5 kommentarer:

svärmor sa...

Jag drömmer varenda försommar om att mitt växthus ska se ut som Stefan Sundströms (sett på teve). Men inte blir det så. Hos mej ser det bara rörigt ut.

Anonym sa...

Du måste låna boken, den e underbar

Ulla-Marie sa...

Inga Malmbergare på jobbet de närmsta två jobbdagarna. Hur survive?

Anonym sa...

Ja! Vi har tecken på en ljusare framtid, inte bara mesarna, utan också dropparna och rasen från taket. E

Anonym sa...

Jag tycker inte att det verkar så dumt att syra palsternacka, ety den tillsammans med persiljerot är en onödigt underskattad delikatess men man kan lägga den, riven, i citronjos. E