tisdag, januari 11, 2011

Kampen mot takraset

Vårt tak är inte som alla andras. Vi har mkt takras, i natt föll en del, nu efter jobbet tog jag stegen o slog bort ännu mer
Sen föll jag ner i snön

Min hals gör ont men va gör det.
Duscha skall jag
Äta pesto
Försöka sova
Inatt gick jag upp klockan två o åt alvedon.
Me det var inte så skoj
Väckte katterna som trodde att det var morgon så jag sov inte så mycket

O dessutom skall det komma mer snö, men ett par dagar med bara en minus har vart fint för själen
Ikväll skall jag försöka ordna chilifröer till Hempa o Krister dessutom ju! Det hade jag glömt.
KUL!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Snöras från taket är ett första trevande vårtecken, men de brukar sköta sig själva, fast är jefligt jobbiga att ha på tunet, så det finns ingen anledning att klättra upp och riskera sin hälsa. Optimisten.

Anonym sa...

För visst har ni snedtak!? Hörde en expert på P4 som sa att det är stora ganska flata tak som kan utgöra en risk. I övrigt är det större risk att gå upp och skotta. E

Konungen sa...

skulle ALDRIG gå upp på taket
tog stegen o slog mot snön som ligger ner över kanten bara

Anonym sa...

Och föll i snön. Nåja, den är ganska mjuk. Det blir som ett stavhopp. E

Anonym sa...

Skitsnö! Är trött på den nu. Förutom att den är kall och tråkig så förstör den mitt hus. När snön rasar från taket så tror man ju det är jordbävning eller nåt.
K

Anonym sa...

Vi hade ett besvärligt snöras under plusgrader och fallhöjden är ganska hög så snön packades medan vi inte var hemma och under tiden sjönk temperaturen så nu har vi en oskottbar ås vid utgången och efter det vägverkets invräkningar. Kom tö! flera dagar. E

Anonym sa...

Det brukar klagas över den grådaskiga skånska vintern men jag föredrar den framför den bländande vackra vita. E

Anonym sa...

Solen skiner och vi är lovade tö från Danmark. E

Anonym sa...

Det regnar stritt sedan flera timmar så snöhögarna får på tafsen. E