tisdag, januari 25, 2011

En sänkt gosse

Kevin Rowlands LP My Beaty finns änteligen på spottifajj.
Hans comeback efter år som uteliggare i Londons tunnelbana.
Jag har alltid funderat på hur han tänkte där.
Han var svårt sjuk i narkotikamissbruk, utfattig och hemlös
O så får han en chans att komma tillbaka

Då gör han en coverplatta, förvisso sjukt bra men ändå, iklädd kvinnokläder på omslaget
Skivan floppade.
Bruce Springsteen vägrade låta hans Thunder Road va med på skivan.

Skivan inleds med en maratonversion av Whitney Houstons Greatest Love of All.

HÄR kan man spisa denna.

Ytterligt udda.

Sen återförenades Dexys Midnight Runners 2005 och var så sanslöst dåliga att man flippa ut. Det enda riktigt bra med den konserten jag var på var att Kevin hade dampäls på sig.

Dock, det är ju lite cred att vara helt utslagen, men ändå inte vika en tum.
Han ville ha damkläder o sjunga dåliga låtar så han gjorde det.

Jag älskar Kevin Rowland.
Har alltid gjort
Kommer alltid att älska honom
Han ledde mig genom åttiotalet o det gick ju ganska bra

Givetvis finns hans ccover av Thunder Road på nätet. Så pilutta dig Bruce, du e en tönt




Kevin gör den så mkt större än va du gör.

Jag är glad att jag sett Dexys live fast det var dåligt.

Ett av världens bästa band!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite roligt. När jag hade läst dig hörde jag ett plockehopband med Kristianstadmusiker göra covers av Springsteen. Det var riktigt bra. Förkyld, men så kanske det ska va så här års. Vi har fått en liten vinterknäpp, men det rinner ändå från taket. Innan jag går och lägger mig och sover bort eländet ska titta på mina mesar. Nu väntar jag på bofinken. Det är första vintern den har varit helt borta och det var nog klokt av den. E

Anonym sa...

Eyline, om någon skulle fråga mig, men varför i h då, är världens, just nu i ögonblicket, den bästa låten. E