måndag, januari 03, 2011

Den tredje i första

1994 en regnig dag så dök hon upp hos mig
Född på MAS med utsikt över stadion min vackra tjej

Redan som en liten plutt gillade hon Tom Jones och Harry Potter
Däremellan en skogspromenad och efter det en massa gotter

När hon bara var ynka sex år gammal drog hon till storstan
På Klockaregårdens skola träffade hon Agnes bästa kamraten hela dan

februari 2003 blev hennes högsta önskan sann, en lillasyster tittade fram
efter något år så fick hon även Nils som bror vilket inte är nån skam

2006 blev hennes pappa inflyttad lapp i sin jakt på glesbygdens rutiner
Men hon fortsatte hälsa på sin sure far utan egna sura miner

Varannan vecka i ur och skur hon med Härjedalingen åker upp
En lycka jag inte riktigt räknat med och att hon vill leka med mig gör mig stolt som en tupp

Att orka umgås med sin trötte tjocke far fast man inte måste, kanske bara vill
Jag är välsignad med allt jag behöver, en lycka så stor att du finns, det räcker till

Högstadiet skapade ett vackert emo, en läsande klok ung kvinna
Det är svårt att i tiden alltid med hinna (skitakasst rim)

Nu går du gymnasiet och är så vacker och så klok
Du är det bästa som jag gjort (ganska kasst rim)

Lova jo Tua

6 kommentarer:

Tobbe sa...

Dan Andersson, fuck off. Johannes e vår diktarkung.

Mjömark sa...

Jag är tårögd!

Anonym sa...

Jag har aldrig hoppat i roligare vattenpölar än med Tua en påskafton och medan alla andra låg och sov plockade vi en stor bukett vitsippor. Och dem fick ni vakna till. E

Tua sa...

Tack finaste finaste pappan! Jag grinar så fin var den, lova jo to <3

Anonym sa...

Oj, Olas kommentar gjorde mig väldigt glad. Det är en fin pajk. De e du också och Tua, fast hon är väl en ung kvinna! Ta väl hand om er! E

Bionyttse sa...

Den sista filmen kommer nog bli riktigt bra, it's the end of an era!

Titta på den nya trailern i full HD på http://www.bionytt.se/2011/06/harry-potter-och-dodsrelikerna-del-2-3d/

Tack för att du är så uppdaterad!