tisdag, januari 11, 2011

Boktips

Jag läser deckare likt en heroinist tar heroin, dvs allt och så ofta jag kan.

Jag köpre gärna llt från förlaget Minotaur som ger ut engelska deckare. Nån gång i våras köpte jag Djävulen i spegeln men den har bara legat. Verkar skittråkig när man läser om den.
Dock slumåade det sig så att jag varit ovanligt elak 2010 så jag fick inga deckare i julklapp så jag var tvungen att läsa den.
O i början är den ganska seg.
Men sen
Vilken bok, oväntat slut, oväntade saker oavbrutet, men ändå logiskt.

En av dom bättre jag läst.
Baksidetexten talar om rasmotsättningar och ritualmord. Den som skrev den baksidetexten har inte läst boken.

Så, Lesley Hortons Djävulen i spegeln blir årets första o kanske bästa boktips.
O kolla upp ALLT från minotaur, mkt sällan man blir besviken. Lite bättre lite snyggare böcker helt enkelt

3 kommentarer:

Inge Martinson sa...

"Baksidetexten talar om rasmotsättningar och ritualmord. Den som skrev den baksidetexten har inte läst boken." Underbart skrivet... Haha

Anonym sa...

Får anstränga mig för att inte klicka köp på den me'. Nu är i a f äntligen Stefans Lilla Gröna på väg till mig, tillsammans med några andra böcker som jag inte kunde motstå...
K

Anonym sa...

Jag vet inte om ni läser huvudstadsblaskan på lördagar, men i Boklördag meddelas, ja, det är huvudnumret, att det framåt våren kommer en ny roman av Magnus Dahlström. Den ser jag verkligen fram emot. Hans förra om den "omyndiga" socialarbetaren (sic!) var lysande hemsk. F ö lillvåren gjorde halt och vi har fått 5 cm kramsnö under natten, i o f s lättare att klafsa i. Njut av helgen! E