lördag, januari 15, 2011

Nio Sorter




JÄSS! It´s done.

Ska köpa en lampjävel o h ai år dessutom, men har nån vecka på mig.


sorterna äro:
Datil: Stark
Scotch Bonnet, jamaicas dill typ
Mulato, en stor mild grej
Serrano mer använd i Mexico än jalapeno
Black Habanero, starkare än syra, men god
Habanero Tobago. Tror den e ganska meningslös
Santa Fe Grande, en chili med olika färger, det är ju fint
Black Hungarian och Poinsetta
6 av varje utom Black Hugarian då jag bara hade två frön kvar.
att ta en black h o strimla o blanda med tomater och lite lök, det är ju onekligen ganska gott

Köpte för övrigt fransk grapelemonad på Kafe Rost efter en lunch modell skitgod.
Fint som snus

3 kommentarer:

Eskil Malmberg sa...

Det är väsentligt att skapa sig vårförhoppningar, ofta slår de slint, som att igår regnade det och så vaknade jaq vid tretiden och såg att det vackraste snöfall föll utanför fönstret, men jag satte mig en stund och löste korsord och tittade på det förhatansfulla, vackra. Sedan sov jag några timmar till. OCH nu regnar det igen och de har lovat att vi ska hamna nånstans vid sex plus imorgon och då ska vi slaska oss in och veckohandla och vi ska på Bagels och äta andrafrukost och det ska drippdropa överallt. E

Eskil Malmberg sa...

Det är väsentligt att skapa sig vårförhoppningar, ofta slår de slint, som att igår regnade det och så vaknade jaq vid tretiden och såg att det vackraste snöfall föll utanför fönstret, men jag satte mig en stund och löste korsord och tittade på det förhatansfulla, vackra. Sedan sov jag några timmar till. OCH nu regnar det igen och de har lovat att vi ska hamna nånstans vid sex plus imorgon och då ska vi slaska oss in och veckohandla och vi ska på Bagels och äta andrafrukost och det ska drippdropa överallt. E

Anonym sa...

Å ja har läst Stefans lilla gröna så nu har jag lärt mig hur jag skulle kunna överleva genom att skaffa höns, fiska mört och odla. :)
K