lördag, mars 07, 2009

Portugals andra stad, ledtråd FRIMÄRKE

Att då svara, jag vet inte, Portugal? är FEL FEL FEL
Idag är Lisa tillbaka bakom ratten i Ring Så Spelar vi. det känns tryggt
Förr var det Hasse Tellemar dragspelsdiggaren som var god vän med Gnesta-Kalle och höll på Södertälje i Hokki.
När jag var liten på 80-talet var det Hallå Trafikant på radio. Diskussionen var väldig och arg för innan hette det Hallå Bilist.
HUR KAN MAN BARA BYTA NAMN PÅ SAKER SÅ DÄR
Sen va det Upp Till 13. Ett program med många Urban Myths, typ Kan de va en neger.
Men en gång vägrade Uffe spela Aninal Fuck Like A Beast med WASP
Barnjournalen fanns också, det var en fullegubbe från Malmö som köpte fruar i Polen o han hade knattereportrar och bodde på Lorensborg vid pildammarna.
sägnen säger att han ibland sitter på puben där vid systemet, jag vet ente om dte är sant. Jag har varit på den puben en gång och det var innan match och det var mest gubbarna från avbytarbänken som var där om man ås säger

Solen sken för det mesta och förorten man bodde i doftade våta rosor.

Tuisen är här o det är GRANNGÅRDENS DAG idag
Jag har sparat mynt i månader för att handla kattmat på rea.
Jag är medlem i Granngården. Man kan få kort på alla ställen. Typ ICA o Könsum o Hobbex.
Jag är med i GRANNGÅRDEN. Bara granngården, o Åhlens kanske

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tut.

Jag bodde på bellevuegården precis nästgårds Lorensborg och har hängt m y c k e t på den lilla "puben där vid systemet" och spelat gitarr, sjungit och supit sprit. Men jag har då aldrig sett han i barnbarnjournalen. Däremot såg jag en tant där en gång som såg ut som hon med håret som dansar i det där programmet.
Annars hängde jag på Voiteks lilla pizzeria på Bellevue. Där fick jag krita öl.

Anonym sa...

där har jag osså vart
johannes