måndag, mars 09, 2009

Boys Next Door


Dyrgripen i samlingen
Shivers, enligt min bror som har bloggat utomordentligt om PreNick Cave And The Bad Seeds en mindre hit i Australien.

Första singeln med det som skulle bli kungen av depp.

Det skall finnas en tidigare singel med Boys Next Door, en som jag aldrig sett.
Så jag hävdar att jag äger Nick Caves första singel.

B-sidan heter Dive Position och är bra den å.
Boys Next Door, Birthday Party The Bad Seeds och outgivna Nick Cave And The Cavemen.
Jag tror inte på gud. Jag tror på Nick Cave.

Skivan köpte jag 1987 på skivmässa för ganska stora pengar. Jag fastnade för Cave ganska tidigt, men hans skivor gick inte att få tag i i Kristianstad. Innan Internet fanns var man hänvisad till Lasses Musik. Dom hade bara skit.

Kom just hem från Bollnäs. Har köpt lampor o sånt. O en bok om svenska pizzerior.

Låten kan du lyssna på här. O lyssna för den är grymt bra. Men svårt att när man hör detta veta vad som komma skulle.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hade ju Skivlagret också. Fanns ju i Kristianstad när de faktiskt var ett lager, men jag håller med om att Lasses Musik var kass...

Kristofer

Petter Malmberg sa...

Den med These Boots lär nog vara svår att få tag i. Shivers är åtminstone deras första bra singel.