tisdag, mars 10, 2009

Nu sänker dom lönerna i kommunerna

Lönefrysning. Lönesänkningar. I Kalix fick kommunen låna för att kunna betala ut löner och löpande utgifter.
Det är kanske dags för den så heliga staten att sluta ge pengar till monopolkapitalet och istället kasta ut godhetens bidrag till kommunerna.

Kvinnodominerade yrken har redan usel lönebild om man jämför med andra. Att frysa eller sänka deras löner tycker jag känns feodalt. Skall man jobba gratis för att alliansen inte sköter sig. Ska jag eller Asta 55 (VULGÄRARGUMENT PÅ G) jobba gratis för att pröjsa Anders Borgs sjöutskt på Djursholm.

Dags för den nyliberala bruna massan som kallar sig Allians för Sverige att handla nu.

Många låglönearbetare har redan idag svårt att få pengarna o räcka. Ska vi bli tvungna att göra som i alliansens drömland USA och börja ha två jobb. O hur ska man kunna ha två jobb när man knappt har ett. Jo genom att plocka bort minimilöner och kollektivavtal.
Detta är ju inte en politisk blogg, men jag hade om det varit en slik skrivit att det ser svart ut för Sverige.

Personligen kan jag frysa min lön för att Volvochefen skall ha kvar sin bonus. O Reinfeldt behöver mer lön. Han sköter ju sig ypperligt

Det ska snöa idag igen
igår kollade jag Bandy.
Edsbyn var bäst och förlorade.
Lite som alliansens motpart i förra valet.

Över o ut

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som att alliansen är på väg att lyckas med sina mål. Det är väl därför dom ser så självgoda ut varje gång Sveriges problem diskuteras i teve.

Anonym sa...

Jag kan ge mig f*n på att vårt dumma svenska folk röstar blått nästa gång igen. Emigration börjar kännas som en skönt pirrande tanke.