tisdag, mars 31, 2009

Bland pingisbord och aklejor


Alla paprikor och chili gror för bra nästan.
Notera den tomma krukan, denna kruka vattnade Linni-Binni ivrigt när jag var borta. Föga visste hon att det sällan växer något utan fröer eller plantor i en kruka. Katten hade ju skördat.
Men i sitt anletes svett ställde hon upp för mig
Det e gulligt
Det har smält uundan idag. Man kan ana flamingons rygg.

Jag har varit på utbildning i bibliotekets källare idag.
Jag borde blivit jurist.

Nu längtar jag efter Tina Ahlins trädgårdsprogram. Hon skall odla tomater tillsammans med Stefan Sundström.

Lovely
Snart blir det dagens singel. Den mest efterlängtade bloghändelsen i tusentals människors vardagsliv

2 kommentarer:

Petter sa...

Jag gillar dagens singel.

Anonym sa...

och jag gillar precis allt du skriver om: till och med kattor. du är min halvgud vad det gäller blogggggg