måndag, mars 16, 2009

Nästan så

Denna måndag är jag 37
Det firades med en resa till Gävle.
Tevibänk inhandlad

Funderade lite på vad Remedeh från Sundsvall ocg Diitah (Detah) gör idag.
Jag har hört att Detah fastnat i onyttigheter men jag vet ente
Är det nån som vet så berätta gärna

Jag fick presenter oxå. Kallisonger, mysbyxor, min fru gillar mysbyxor. Sen fick jag en Lena Ackebo, En Jan Stenmark, en bok om Folkets Park och till slut en bok om Mah Jong, Det är rätt att göra uppror
Den har jag velat ha skitalänge så jag är nöjd

Vi såg ju Låt Den rätta Komma In igår.
Jag är besviken. Håller med min bror om att slutscenen är en genialt snygg parafras på Barnens Ö.
Det jag tyckte va bra i boken var hur groteskt vidrigt mobbingen skildrades, vart ente med så mkt, jag gillade Per Ragnars betydelse, var ente med alls. VA FAN INGET VAR JU MED

Men sen är dte en av mina största läsupplevelser ever o inget hade kunnat göra mig nöjd. Den enda film som är typ lika bra som boken är Gökboet.

Eftersom jag utgår från att ALLA är besatta av mina möbler slänger jag in ett foto på tevibänken.















Notera hur lagom pretto jag satt dit djupa filmer, i oordning för att låtsas att jag inte liksom är så noga. Men VARJE film är vald med omsorg

Ja imorgon fylle rjag ju år.
Detta har jag tjatat en del om o jag tror det beror på en åldersångest av värre modell.
Fan 38 är väldigt nära 40 som är väldigt nära 60 o då är man ju slut i rutan
Men inne i mig bor det fortfarande en arg 15-åring som tycker om punk och lila converse.

2 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

Russ Meyer-boxen lyser verkligen upp hemmet.

Anonym sa...

Arg punkunge med Converse blir man aldrig för gammal för!