måndag, december 08, 2008

Trots tveksamt synthkomp

HÄR kan man höra Monica Törnell göra en ok version av Ted Ströms En Vintersaga.
Det är då som det stora vemodet strömmar in. Låten är så bäst med Ted Ström, men jag sysslar inte med pirate bay o sånt o kan därmed inte erbjuda den i rätt version
Sån är kvällen
Jag är ensam hemma i nåna minuter till. Har lagat kurrykyckling och katterna är snälla. Julkaffet luktar gott och allt borde vara finemang.
O det är det nog egentligen. men det maler i magen av vemod o ledset.
Tråkigt värre
Kanske ska jag oxå börja gympa?

Dagen har vart ok fram tills nu.
Jag har pratat med andra sydtyskar och förbannat snön
Jag har haft tid att skriva lite i datan
Jag har to haft tid att spela Tai Pei

Men ändå
Vemod

Fast är det enbart en negativ känsla?
Jag vet inte

Det enda jag vet är att De Rödgröna inte är ett namn det är ett tillmäle

Kanske skulle En Vintersaga vart med på julkalendern, men det är ju ingen outad julsång, imorgon blir det en stänkare till gitarrjul, det lovar jag
O vemodet är säkert borta

Hoppas LinniBinni har köpt mer julmust, den e slut

Inga kommentarer: