söndag, december 07, 2008

Ett par frågor

Ibland undrar jag saker. Sen frågar jag inte
Då får man inte många svar.
så jag kör:

Pelles Gatukök serverar en ganska dyr jultallrik. Den var helt ok, ingen höjdare, men ändå undrar jag över pelles. Hur kan ett gatukök stå som spjutspets i en orts kulinariska kedja
Här finns inga restauranger, bara Pelles.
Jag har bott här i snart 30 månader. Jag borde förstå, men jag gör det inte

Leila lagar mat på tevin. Innan brukade hon le tillgjort in i kameran, tyvärr har hon slutat med det. Vem hittade Leila? Jag älskar Leila, hon är bäst.

Nu påpekar den infödda delen av fam Malmberg att Atlantic visst det är en restaurang. Den heter heter Pizzeria/Restaurang.
Fast då undrar ju jag varför dom inte har jultallrik

Dessutom har jag funderat lite på oligopolen i Edsbyn. Här finns två gatukök. Hubbes och Pelles.
Pelles går bäst
Vissa handlar bara på Hubbes o skulle aldrig gå på Pelles och tvärtom.
Det är ju samma mat.
Fru Malmberg vägrar Hubbes. Vi brukar köpa Chili Cheese, det finns på båda. Men nej då. Köa i en timme för nåt som tar två minuter på Hubbes.
Jag fattar noll.

Vi har Ica och Konsum. Man handlar bara på det ena. Jag gillar ICA mest, det gör alla andra oxå. Konsum har dock massa goa saker som Ajvar och helt kaffe och är en helt bra affär på såna saker.

Den tredje stora vågdelaren i Edsbyn är Statoil eller Preem. Jag gillar preem. Linn bestämmer o hon gillar statoil. Samma varor, samma bensin. Men man outar ett statement genom att välja affär.

Nu ska Leila fylla sina former, HON ÄR BÄST

Fight The Power

2 kommentarer:

Anonym sa...

"man outar ett statement genom att välja" Den gillar jag. :-)
Fridens

Anonym sa...

Bästa maten i Edsbyn (kvällstid) finns på lite hemliga Edsbyns hotell. Jag är sällan där. Undrar varför?