fredag, december 19, 2008

LUCKA 19

Efter idag blire bara bra musik. jag lovar
Idag spelar jag Billy Macks serenad från mästerverket Love Actually.
Det är den mest romantiska film som finns. Det är dessutom en julefilm.
Det kan inte bli bättre




Scenen när Colin Firth har lärt sig portugisiska samtidigt som hans kärlek har lärt sig engelska får mig att gråta. Alla nio gånger jag sett filmen har jag gråtit.

Köp den genast om du inte sett den
Har du inte sett den funderar jag på att polisanmäla dig för brott mot nån paragraf
Så bra är den.

Jag ska jubba på måndag o tisdag osså. Annars hade man vart långledig nu, men det är man inte.
Jag ser mig lite ödmjukt som en samhällsbärare, en stöttepelare.

Ja rent spontant kommer ordet FÖREBILD upp

Radio Örebro idag. Glömde julklappen till Paulin hemma.
Surt

10 kommentarer:

Anonym sa...

god jul du förebild. älskar dina rader. önskar att du var jag helt enkelt. eller att jag var du kanske det heter.

Anonym sa...

God jul och Gott Nytt år!

Anonym sa...

Ja, du är verkligen ödmjuk. Må livet lysa vackert på din väg genom helgerna.

Anonym sa...

om man gillar love actually har man ett IQ på 32
/IQ145

Konungen sa...

TACK du överst.
Men du vill nog inte vara jag ety då hade du vart gift med Linni-Binni som anklagar mig/dig för att ha iq 32

Anonym sa...

om man gillar love actually gillar man också bajs
/en ICKE-bajslover

Konungen sa...

Gillar man inte Love Actually är man en geleapa

Anonym sa...

hellre det än att gilla bajs
/geleapa

Anonym sa...

Vad är den där Love Actually-grejen för nåt egentligen?

Anonym sa...

Jag lägger mitt veto och säger att Konungen har rätt. Basta.