torsdag, december 11, 2008

Det blir en Bob som är årets julklapp

Egentligen hatar jag jotubklipp på bloggar. Men det är ju för att det är fel klipp...
Jag sitter o letar efter en julsång, men hamnade på nå teviprogram med GUD.
Hurricane är ett mästerverk o denna versionen är söt. Publiken är vacker och 70talet är ändå då livet var bättre




Sen var man fast. Isis från Rolling Thunder har jag klarat av.
Men en av hans stora låtar är ju denna som kommer nedan. Genial.
Shelter From The Storm. Från Rolling Thunder den oxå.




När Tua var liten spelade gud i Malmö. Skagget var med. Skagget o den som sen blev hans fru. Mamma, pappa, Butter och hur många andra som helst. Ilmar Reepalu talade.
Dylan var makalös. Men inte som på rolling Thunder.

Hoola Bandoola och Nationalteatern var förband. Det var frihet i luften.
Jag har sett honom två gånger till. Men detta var den bästa. Malmö 96.
Hittade en version av Tangled Up In Blue från den turnen. Fatta hur jevvla bra det va




Dylan, Nick Cave och Marc Almond. De tre stora.

2 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

Den Hollis Brown han gjorde i Malmö var snudd på Rolling Thunder-klass.

Anonym sa...

Alla skall gilla Dylan av ren princip, inte jag.
En medelmåtta.