tisdag, december 16, 2008

the prao

som skrivet nedan så är det inte själva konungen utan hans lilla fru som gör julkalender idag. jag är nämligen hemma eftersom det känns som jag har ett antal rasistiska dvärgar som sitter i mitt huvud och bankar med nåt hårt.

Inför min prao här så blev jag ju tvungen att tänka, vilket inte direkt hjälper huvudvärken. Men iaf, jag började fundera på vad jag lyssnade på när jag var liten, liksom riktigt liten, som 11 år eller så.
CAROLA, Tone Norum och Green Day, en härlig blandning eller hur. Men nån trevlig julsång med Carola har nog redan figurerat på denna blogg, annars var ju det lätt. Julsång med Tone Norum finns inte. Med Green Day fanns det nån men när jag tittade på bilderna som någon ondsint själ lagt ut till låten gjorde det ont i mig, herregud hur dom tre ser ut. Den där Billie Joe som jag tyckte va så snygg, han har skitstort huvud och ledsna hundögon. Kommer ihåg att jag någon gång när det kom fram att han knarkade liksom gick in i nåt förnekelsestadium, för MIN IDOL KNARKA?? nej det fanns ju inte på världskartan. men jag var ju som sagt bara elva år, vad visste jag om livet. Jag älskade iaf Billie Joe högt.

men idag, om jag fick välja mellan att alltid lyssna på green day varje minut resten av livet eller att loket och hans mamma flyttade hem till mej för alltid så säger jag välkommen loket och morsan! så det blir inge green day.

det blir white stripes lilla klatschiga julsång istället.



4 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

Den första bra i kalendern.
Deras Silent Night är också fin. Meg White kommer inte ihåg texten.

Konungen sa...

Petter ska hålla flabben

P. sa...

Oh, jag är så glad att du håller smaknivån högre än Johannes. Tack hans fru!

Konungen sa...

Pia ska hålla flabben